pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Hempysslade julklappar

Publicerad 2010-12-26 17:06:04 i Pyssel,

Sambon och jag åkte hem från Småland igår och det känns skönt att inte vara bland alla andra som idag ligger och kör på vägarna. En del julklappar var köpta men givetvis hade jag även producerat en del. Min syster är väldigt förtjust i whiskey, fast oftast har den inte den här färgen...

Jag blev sååå nöjd då jag insåg att vi hade både en liten och stor flaska av Grants whiskey (urdrucken) här hemma. Förra julen fick syrrans sambo en stor flaska med hemlagad jordgubbssaft av mig. Jag hade något vagt minne av att den varit så uppskattad att det inte blev så mycket över till syrran. Först fick hon den lilla flaskan i ett paket (det är precis så retliga vi är i min familj!) men den stora borde räcka ett tag.

Rutinen för i år var att alla paket delades ut och sedan började den personen som hade flest paket. Det var ju självklart synliga paket, om paket i paket hade räknats så skulle syrran ha fått börja. I en pappåse låg två paket, det ena paketet innehöll en altrad burk som i sin tur innehåll 5-10 småpaket. Japp. Det är min familj i ett nötskal det!

Jag är lite tjatig, får man kanske lov att säga. Mats, syrrans sambo, fick även i år saft. Jag har planerat hans paket länge. Närmare bestämt sedan kulturnatten. Då gick vi förbi en second hand affär som köpt upp Palace inventarie (gammalt uteställe i Norrköping som slog igen i år). Jag hittade däribland en hink med ölmärket Coronas logga. Min sambo "tvingades" offra sig och dricka upp tre flaskor med Coronaöl som jag sedan diskade ur och fyllde med saft.

Det blev även ett par handdukar med tryck.

Den här fick min mormor men jag gjorde även tre stycken till min sambo med badtema. Han brukar nämligen ta en handduk och använda som ryggstöd. Så jag gjorde en liten spin-off på badtema och köpte lite badkulor. Jodå, jag kan göra badbomber som blir riktigt bra men tid och material räckte inte till så då blev det en plan B!

En sak som min sambo gillar är gröna marmeladkulor. Tyvärr råkar jag också gilla dem (och blir lite smått besviken då de allt för fort försvinner). Det godiset är i alla fall en väldigt enkel sak att köpa till honom som uppskattas. Men nu är ju jag lite retlig av mig så... Jag pillade upp plastinslagningen väldigt försiktigt, tryckte försiktigt ner locket så det blev så lite synlig påverkan som vanligt och...tja, bytte ut ett par marmeladkulor mot något som definitivt inte ska konsumeras!

Asken lirkade jag självklart tillbaka i plastförpackningen och förslöt den innan asken slogs in med julpapper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela