pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Stövlar i min smak

Publicerad 2010-08-19 09:42:25 i Naturmaterial,

För ett tag sedan köpte jag ett par stövlar på loppis, närmare bestämt sådana här:

Rosa är dock inte riktigt min färg...

Myyycket bättre! Mossan är fastsurrad med grön sytråd. Jag tror att mossa som inte så lätt trillar isär är den bästa att använda.

Nästa gång ska jag se till att ha lite mossa som sträcker sig en bit ovanför stöveln för att dölja skaftet. Jag tog istället små mossrester och hängde över kanten.

Jag blev väldigt nöjd med mossfallet längst fram på stöveln. Den här biten är väldigt svår att surra fast med sytråden så mossans struktur var helt perfekt!

Jag hade plockat på mig lite höstliga dekorationer ute i naturen som sedan stacks ner i oasisen. Päron, äpplen och nypon fästes med en bit ståltråd.

Mossan kommer jag duscha regelbundet så att den håller sig fin och sedan blir det upp till bevis vilka av dekorationerna som står sig en längre tid!

Kommentarer

Postat av: Anita/AniLi

Publicerad 2010-08-19 10:09:06

Wow, vilket arrangemang! Du är ju bara så påhittig!

Tack för din kommentar inne hos mig :)

Kram

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-08-21 08:56:59

Fiffigt och snyggt kompis!

Postat av: Monica

Publicerad 2010-08-21 20:55:27

Jisses vilket snyggt arrangemang! :-) Och vilken otroligt fiffig idé!! :-)

Kram kram!

Postat av: Linda LW aka Zorcie

Publicerad 2010-09-06 17:05:59

Jättesnyggt - och vilken kul idé1 :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela