pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Saker man kan göra med ett överkaste del 1

Publicerad 2010-08-04 23:43:48 i Sömnad,

Häromdan tog jag och älskling en långpromenad ut till Jysk. Det är säkert helt normalt att gå totalt 9 km för ett nytt överkaste men det kändes motiverande då det gamla som passade 140 cm sängen perfekt inte riktigt passar den nya. Zoofii älskar verkligen det överkastet (och matte är svag för kinesiska tecken) så det blev ett likadant fast några dm bredare.

Jag börjar bli rädd att jag har svårt att slänga saker och ting. "Detta kan jag altra". "Detta kan jag sy något av". "Detta kan jag..." Ja, host, lite problem. MEN! Ett fint överkaste som en av älsklingskatterna tycker om måste man väl kunna göra något kul av?

Jag blev faktiskt positivt överraskad hur lätt det var att klippa och sy i det! Jag vek det helt enkelt dubbelt och sydde ihop det. Det blev inte så tjockt men det borde väl vara betydligt mycket skönare att ligga på än tråkigt trä?

Zoofii var lite svårflörtad när jag visade henne vad jag suttit och sytt till hennes hylla. Nami samarbetade lite granna men sa sedan väldigt snällt att han trivs bäst i sin korgstol (och han verkar fullt nöjd med den solblekta kudden där, så matte ska inte lägga tid på att sy något till honom)

Jag kan rekommendera en ägare till 200*180 cm säng att köpa ett större överkaste än det vi köpte. 220 var inte tillräckligt, i synnerhet inte då sängen kommer upp en bit från golvet. Zoofii har inga problem att krypa in under det, så det får väl duga ändå. Om några år har jag säkert sytt upp allt från det gamla så...

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-08-05 17:36:04

Men sötnos =) Det heter "överkast", utan e. Förlåt för mitt besserwissrande. Du är så himla söt när du säger ord lite fel =) KRAAAAM!

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-08-06 08:50:52

Smålänska...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela