pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En resa i bilder

Publicerad 2010-08-15 20:02:45 i Pyssel,

I fredags bilade vi ner till Halmstad eftersom vi
a) Kände för det
b) Tyckte det var en bra idé att bo på hotell, så varför inte i Halmstad?

Efter incheckning blev det en liten promenad och då fick jag syn på den här skylten:

Kom genast att tänka på Fiia som har en son vid namn Knut...

Charterresor har jag hört talas om men adoptionsresor? Tja, varför inte?

Lite känsla av paparazzi måste man ju ha, jag var ju typisk turist med kameran i högsta hugg!

Några kändisar såg vi inte direkt till men vi hittade Orups ställe! Och det var inte jag utan Mårten som valde vilket hotell vi skulle bo på...

Halmstad är uppenbarligen inte så stort så det är bara ett litet helvete som får plats. Solen tittade till slut fram och temperaturen steg lite så vi tog ett annat ställe (väljer ni en restaurang med livemusik, välj att sitta inne alternativt ta med öronproppar)

Det var dags att köra ifrån det första hotellet och leta upp ett nytt. Vi var inte välkomna tillbaka till en andra natt, det hade varit fullbokat i 3 månader. Det var något tjafs om Roxette och spelning. I synnerhet den där Gessle är visst poppis i Halmstad. Det var lika bra att dra vidare söderut!

Vi lämnar Halland och åker in i Skåne län. Något blir mycket fel, detta kan ju inte vara Skåne! Skåne är ju platt! Bensinförbrukningen steg till det dubbla i denna backe (som såg lite mer imponerande ut när jag började gräva efter kameran)

En rolig typ dök upp när vi satt på en uteservering i Halmstad. Klockren bild!

På lördagen var det dags att gästa bröllop nr 3 för i år. Jag begick misstaget för någon vecka sedan att prova den här klänningen. Jag var bara tvungen att ta med den hem! En liten kul grej är att bruden och jag har en historia om den. Någon månad innan hon tråkigt nog flyttade från Norrköping var vi och tittade på en massa vackra klänningar i Boutiqe Igelkotten och då fick jag syn på den här. Tursamt nog provade jag den inte då. Den kändes helt rätt att ha på ett bröllop och visst matchar älskling och jag varandra fint?

Nu blir det framkallning av bilder från bröllop 1, 2 och 3 och sedan en massa scrappande!

Kommentarer

Postat av: Charlotta Lindqvist

Publicerad 2010-08-17 22:29:12

Du var ursnygg!

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-08-17 22:31:23

Jag kan nöja mig med snygg, DU var ursnygg Charlotta! Sån himla snygg brudklänning, passade dig perfekt :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela