pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Virkning på tyska

Publicerad 2010-04-22 16:47:26 i Virkat,

Varför, varför, varför envisas jag med att gå in på Pressbyrån?! De är ju på tok för duktiga på att ta hem intressanta tidningar!

Jag kunde bara inte låta bli den här mönstertidningen. Den färgglada koftan eller vad man nu ska kalla den är bara sååå läcker och riktigt skriker till mig: sticka mig! Eh. Nu blev det visst lite fel. Den är virkad, likaså alla andra modeller jag fastnade för inne i tidningen. Och beskrivningen är på tyska. Det går inte att komma ifrån det, tyskarna gör en himla massa intressanta tidningar!

Eh, mamma? Visst hjälper du mig med att komma igång med det här, lite större projektet, också?

Kommentarer

Postat av: Susanna

Publicerad 2010-04-22 17:44:13

Eller så är det dags att börja hårdplugga tyska...

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-04-22 20:27:00

Jag förstår märkligt nog väldigt mycket av tyskan i alla tidningar jag köper, i det här fallet är största problemet att kunna läsa bildbeskrivning. Väldigt stor skillnad mot stickbeskrivning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela