pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Slöseri med tid?

Publicerad 2010-04-26 12:16:21 i Odling,

Igår tog jag med mig sekatören och började röja bland hallonsnåren. Hallonsnåren växer inte på min tomt eller någon kolonilott för varken det ena eller det andra har jag (än). Däremot har jag ett litet extra öga för växtlighet och det dröjde inte länge innan jag hittade ett väldigt trevligt hallonsnår längs en väg jag brukar cykla. Hallonsnåren växer på en ödetomt, ger finfin skörd när säsongen är inne och är så där härligt stora som trädgårdshallon.

Det finns två olika hallonsnår, det ena (som jag plundrat från de senaste 2-3 åren) är låga men en bit bort växer det riktigt höga hallonbuskar! Jag klippte ner gamla grenar och rensade ut lite. I sommar får jag se om det var värt att lägga ner tiden på utrensningen, samt en promenad genom höga brännässlor! Men om de höga hallonbuskarna ger sådan här skörd blir det helt klart värt det!


Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-04-26 18:21:01

Sexatör?? Hahaha vad du är SÖT! Sekatör heter det! http://sv.wikipedia.org/wiki/Sekat%C3%B6r

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-04-26 18:58:48

Haha! Blev visst lite fel där =) Får jag blänga skulden på att tangenterna är omflyttade på älsklings dator?

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-04-26 21:01:56

Appselut =) Jag tyckte det var gulligt, lät lite som servitör, fast med sex-inriktning. Hmm, eller nåt =/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela