pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ren och fin i håret

Publicerad 2010-04-05 12:57:15 i Hälsoprodukter,

För ett tag sedan köpte jag ett startpaket för schampoo och nu var det hög tid att laga till det!

Vissa saker behövde jag mäta upp, enklast var det när jag bara behövde tömma förpackningarna! Lite försiktigt vispande och sedan var det bara att hälla upp på flaskor!

En sak är jag missnöjd med, det har blivit en del klumpar. Jag tror att jag skulle ha tagit vattnet mer i omgångar men det såg faktiskt bra ut i konsistensen innan jag hällde i Laureth sulfate (löser fett och smuts) och sockertensid (löser också fett och smuts). Än så länge sitter det numera limedoftande håret kvar på huvudet så jag hoppas det funkar som det ska ändå! Och kanske bättre lycka nästa gång?

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-04-12 21:09:56

Efter ett par dagar löstes faktiskt klumparna upp så nu är den ganska slät eller vad man ska kalla det...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela