pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Nu kan jag sova gott om natten

Publicerad 2010-04-23 10:15:59 i Inredning,

Igår fick jag ett efterlängtat samtal - vår nya säng har kommit! 2-4 veckor tidigare än vi trodde men vi är verkligen inte de som klagar! Igårkväll monterade vi av benen på den gamla sängen och låg faktiskt och sov på golvet! Ska de komma med den nya 7.30 vill man inte riktigt gå upp tidigare för att fixa plats.

5 minuter var vad killen behövde för att lasta ur och få upp alla sängdelar till lägenheten. Helt otroligt, men han har nog gjort det några gånger tidigare! Älskling stack iväg till jobbet och jag började pyssla.

Sovrummet upptas nu nästan helt av sängen nu! Lite knepigt var det att fixa till allt själv men det är faktiskt svårare att montera IKEAs Tromsö loftsäng själv än den här. Och eftersom jag är enormt envis av mig vägrade jag låta delar ligga spridda i sovrum och vardagsrum hela dagen.

Väggdekor

På ena väggen har jag fäst de här väggdekorerna som är köpta på Panduro. Jag tycker sååå mycket om dem och skulle gärna vilja ha något ovanför sängen också. Lite text skulle vara ganska snyggt! Fast det får nog vara färdighandlat för idag, sista betalningen på sängen sved lite granna. Synd min lön dimper ner på kontot först på måndag.

Det dröjde nog ett år innan vi skaffade en taklampa till sovrummet. Det finns så mycket att välja på men inget har tidigare känts rätt. Den här gillar jag väldigt mycket, med undantag att slå huvudet i den.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-04-23 10:33:20

Hihi, ja, säg till om du hittar något! :-)

Det blev ju jättefint i sovrummet! Jag längtar tills vi kan ha en dubbelsäng och inte behöver ha så mycket mer än den i sovrummet... Blir tröttare och tröttare på den här lilla lägenheten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela