pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ett altrat påskägg

Publicerad 2010-04-04 18:23:48 i Altrat,

Jag har sett flera pyssliga människor som dekorerat påskägg, och jag ska väl inte vara sämre!
Jag målade om ett påskägg jag redan hade här hemma med allmogefärg. Nästa gång ska jag testa någon annan färg för jag fick måla om det 1-2 gånger för att färgen skulle täcka helt. Sedan var det bara att bestämma sig för dekorationer, vilket inte var det enklaste...

Altrat påskägg

Tror att Zoofii godkände det, eller så är det bara fjädrarna hon är ute efter!

Bandet som går runt ägget limmade jag fast med vanligt lim men sedan använde jag limpistol. Fattar inte att jag tidigare upptäckt hur smidigt det är med en sådan! Och då har jag haft en limpistol liggande här hemma i mer än ett år!
Smycket har jag haft liggande med alla andra pärlor och smyckesdelar i flera år. Det skulle vara ett mobilsmycke, men vad säger att det måste fortsätta vara det? Färgen passade väldigt bra ihop med ägget så jag var väldigt nöjd när jag hittade det i en av alla lådorna jag har!

Och ägget sett från ovan...

Kommentarer

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2010-04-04 21:47:32

Snyggt! När Zoofii har slaktat det kan jag ta korset.... =p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela