pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Diverse odling

Publicerad 2010-04-12 21:07:33 i Odling,

Min lilla ananasplanta har klarat sig ganska bra, vilket jag tycker är väldigt trevligt. Visst ser den lite vissen ut i de yttersta bladen men i mitten är den grön och fin!

Ananasplanta

Det enda jag har gjort är att skala av en del av de nedersta bladen på en kapad ananastopp. Ner i lite blomjord och sedan är det bara att vattna lite då och då!

Papayaplantor

Och nu har även mina små papayaplantor börjat titta upp! Groddbarheten var däremot lite större än jag räknat med! Antingen blir det storgallring eller väldigt många papayaplantor här hemma.

Sedan har jag lite mer normal odling också. Förra året gick det inte så bra med örtodlingen men jag tänkte ge det ett försök i år igen. Bättre lycka andra gången, hoppas jag på.
Självklart flyttade jag på miniväxthuset innan jag satte ner lapparna men jag räknar med att kunna se skillnad på exempelvis persilja och basilika.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-04-13 11:11:16

Hej Alexandra!

Har hittat dig genom Svensk scrapbooking.se..söker liksinnade pyssel å scrappnördar i Norrköping. Håller själv på med korttillverkning. :) Tyvärr har jag ingen blogg.

Har varit på din blogg å du är kanon duktigt med det du gör. Kram Elin Schenström



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela