pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Jag ska stå på julmarknad!!!

Publicerad 2009-09-07 15:02:15 i Pyssel,

Oh, jag är så glad att jag har hoppat upp och ner här hemma och ropat "Jippie!!!" Kroppen har fortfarande inte lugnat ner sig helt och den här sprudlande glädjen kommer nog hålla i sig länge...

Nu måste jag på allvar börja planera! Jag har redan för 1-2 månader sedan påbörjat en lista på saker jag kan göra och sälja. Här kommer lite av det jag ska göra under de kommande 3 månaderna:
  • Pulsvärmare
  • Julkort och julklappsetiketter
  • Tvålar, badsalt, kroppspeeling
  • Dörrkransar
  • Tygkassar (mamma har sytt helt underbara sådana i olika storlekar, har fått så många komplimanger om dem!)
  • Dekorera ljus samt stöpa egna
  • Praliner
  • Altra tändsticksaskar och chokladkartonger (troligen främst After Eight)
  • Adventskalender av tändsticksaskar
Jag måste nog lägga upp en plan. Syster tipsade om att jag ska göra en sak i taget (bortsett från pulsvärmare som ska stickas löpande kommande veckor). Jag måste se över vad för material jag behöver köpa in och fundera på pris.

Så var ska jag stå och sälja? Jo, det blir inomhus, bord ingår och det är nära där jag bor. Den 28:e och 29:e november kommer jag tillbringa i Värmekyrkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela