pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Bortskämda katter

Publicerad 2009-09-06 18:40:39 i Inredning,

Mitt paket kom för några dagar sedan och idag åkte älskling och hämtade det. Zoofii var väldigt nyfiken på de två kartongerna, innehållet såg mycket intressant ut! Bäst att utforska...

KlätterställningKatt inspekterar

Många delar var det att sätta ihop och det blev lite funderande innan vi kom igång.

Pustar ut lite...Chin-up

Zoofii pustade ut lite medan vi drack kaffe, sedan blev det lite roligare då det kom upp lite hyllor! Kissen tränade lite chin-up... För ovanlighetens skull har jag sett lillan använda en klösebräda som en katt ska använda den, det vill säga klösa på den. Andra möbler och mattor ska invändas, det har Zoofii inte förstått.

Det tog sin lilla tid, i synnerhet för den översta delen. Uppenbarligen har vi lågt tak. Vi fick tippa möbeln för att få dit den sista biten. Egentligen ska den översta rullen vara längre men vi fick byta till en kortare som annars skulle sitta på sidan. Det går att beställa reservdelar så jag överväger att köpa en kortare bit någon dag. Klätterställningen står nu väldigt stadigt då den får extrastöd från taket.

Färdigmonterad klätterställning

Jag vet en styck katt som är väääldigt nöjd! Tror storebror blir det också när han kommer hem från sitt sommarkollo. Nami har varit hemma hos mina föräldrar sedan midsommar. Jag vet att han har det bra där men saknar min andra kisse...

Ibland ska man ha tur. När jag beställde den här för typ 2 veckor sedan låg priset på 2000 kr. Många tycker säkert det här är mycket pengar att

  1. Lägga på sina katter
  2. Lägga på en klösmöbel
Angående det sista kan jag avslöja att det finns andra som kostar det dubbla. Och den här kostar numera 2700 kr. Här finns en mycket nöjd smålänning!

Kommentarer

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2009-09-06 18:49:20

Snyggt! =) Surt de höjt priset på den, annars hade jag beställt en till mina. Men om de höjt priset på denna vågar jag knappt fundera på vad min skulle kosta (som låg på det priset ungefär från början... =S).

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-06 23:06:52

Oj, vilken grej! Nu får inte Tuls komma hem till er mer, då kommer hon ju kräva en större... Hrm, ni vet då hur ni skapar problem för andra... ;-)

Skönt att ni hade tur med priset, hade varit surt om det varit tvärtom.

Postat av: Nami

Publicerad 2009-09-07 19:48:32

Jag kommer så fort jag kan. Senast den 19 september:)

för att inspektera om det är något att ha. Annars!!!

Kattgården här är nämligen prima, maten är god och jag får mycket fisk.

Postat av: ele

Publicerad 2009-09-16 22:06:07

wow vilken klätterställning (eller vad man kallar de för) Helt underbart för katterna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela