pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En boll av naturmaterial

Publicerad 2009-10-03 09:37:15 i Naturmaterial,

En av alla pysselböcker i bokhyllan handlar om dekorationer i vintertid. Mest är det jättefina bilder på kransar men även lite annat kul. Förra året ville jag så gärna göra en av idéerna men materialet gick inte att få tag i. Det väger jag upp med i år!

En boll av böcker

En boll av bokollonskal! Hade plockat på mig massor, trodde jag. Det går åt mycket mer än i alla fall jag trodde. Jag köpte en boll av frigolit (eller heter det styrolit?) även om det i boken stod oasis. Tror det blir lite bättre i det material jag valde, oasis är ju så känslig för tryck. Däremot hade det nog varit mycket enklare att köra en blomtråd genom oasis!

Det blev en uppfriskande promenad på morgonen för att plocka fler fröskal. Saknar Uppsala, i Slottsbacken är det fullt med bokträd! Jag får se om det finns några fler kvar på träden nere vid Strömmen efter helgen eller om alla blåser bort. Jag är lite osäker på hur många jag ska göra, hade nämligen tänkt ha dem till julmarknaden. Undrar om det är något folk kan tänka sig köpa?

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-03 21:32:00

Cool, har aldrig sett något liknande.



Jag säger till om jag behöver mönster. :-)

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2009-10-12 17:47:03

Ska se om jag kommer ihåg och har vägarna förbi så ska jag kratta lite skal åt dig när jag passerar slottet nästa gång. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela