pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Dekorerade ljus

Publicerad 2009-10-21 21:21:57 i Pyssel,

Idag fortsatte jag på gårdagens projekt: dekorera ljus. Jag har lyckats hitta två olika sorters servetter med mindre, juliga motiv. Tomtarna köpte jag för bara någon helg sedan och visst är de söta? Fast favoriten är nog julstjärnorna...

Decopageljus

Att dekorera ljus med servettmotiv är hur lätt som helst! Klipp ut önskat motiv, ta bort några lager med papper så att bara själva motivet är kvar. Slå på spisen och värm en sked mot kokplattan. Sedan är det bara att stryka den mot motivet. Det yttersta stearinet smälter av värmen och servetten "limmas fast". Små cirkelrörelser med skeden är bäst, det är viktigt att inte trycka för då blir det gropar i ljuset!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-21 23:14:10

Det blev ju jättefint! Jag vill också pyssla! (Fortfarande... :-P) Tror förresten att jag ska beställa papper på nätet, finns ju inget i den här stan... morr

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela