pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Quilling, konsten att rulla papper

Publicerad 2009-05-24 19:46:30 i Pyssel,

I en tidning om korttillverkning fick jag tips om något som kallas för quilling. Jag trodde att man behövde ett speciellt verktyg men det funkar nog lika bra med en rund tandpetare! Föredrar ett embossverktyg som jag köpte för ett tag sedan, trevligt att mina investeringar kommer till användning på flera olika sätt!

Tack och lov har jag en skärmaskin så jag slipper sitta och klippa papper i smala remsor. Jag får uppfattningen att det ska gå att köpa papper till quilling men det är väl antagligen i USA eller England.

Quilling pappersrullning i form av blomma

Nu ska jag bara göra 2-4 stycken till innan jag kan börja sätta ihop det kort som jag tänkt göra. Bra övning i tålamod!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-05-24 20:54:59

Aha, det var så du menade. Jättefint! :-)

Postat av: Tonårsliv by Leonora

Publicerad 2009-05-24 20:59:23

Hoppas du haft en härlig dag! :)

allt väl?

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-07-16 14:57:51

Jag blev också sugen på att prova quilling efter att ha läst en pysseltidning. Jag har inte riktigt samma tålamod som du verkar ha :) men jag hittade en svensk butik som säljer quillingmaterial. Så om jag tappar tålamodet med att göra ordning remsor etc kanske jag i alla fall kan prova med färdigt material. :) Tack för inspirationen!



Här är länken till butiken jag hittade. http://www.papperssvalan.se/default.php?cPath=139

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela