pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Första säcken tömd

Publicerad 2009-05-09 21:07:59 i Odling,

Ska det handlas jord ska det göras ordentligt! För någon vecka sedan åkte sötnosen min och jag till Bauhaus och köpte planteringsjord. Det var väl smålänningen i mig som nappade på deras extraerbjudande. 5 säckar á 50L blev det. Idag tömde jag det sista i första säcken och arbetade mig ner en bit i nästa!

Några jordgubbsplantor från Blomsterlandet blev det inte, hittade dock tomatplanta, citronmeliss, lobelia och några fröpåsar. Älskling valde ut en själv, ätbara blommor. Det blir intressanta sallader här i sommar! Lagerhyllan fylldes på ganska fint ute på balkongen idag. När inglasningen är gjord kommer jag ha plats för mer växter! Då behöver jag inte oroa mig att katterna tar sig över till grannen. Kommer aldrig glömma den dagen i Uppsala när jag skulle hämta in Nami från balkongen och ser honom spatsera över till grannen på balkongräcket. Tur att katten tänker med magen! Lockade med mat och kattrackarn vände på en femöring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela