pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Smaksatt olivolja

Publicerad 2009-07-12 16:54:34 i Ätbart,

Att smaksätta sin egen olivolja lät som en kul grej så givetvis var jag tvungen att testa det! Jag skulle promt ha soltorkade tomater i och det var inte så lätt att hitta det, bortsett från de som redan ligger i olja. Men till slut hittade jag och basilikan ute på balkongen blev fint toppad!

Att smaksätta sin olivolja
Jag bestämde mig för soltorkade tomater, basilika och vitlök. Vill man göra det väldigt enkelt är det bara att stoppa ner några kvistar färska örter. En stund senare, efter lite hackande av ingredienserna, var det bara att fylla flaskan med olja! Nu ska det få stå och dra sig i någon vecka innan jag silar av den.
Hemgjord smaksatt olivolja

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela