pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ordning och reda

Publicerad 2009-07-05 17:10:53 i Pyssel,

Älsklingen min har ett jättebra skåp, som han INTE fick lov att göra sig av med när vi flyttade ihop. Jag var snabb att paxa det. Det rymmer nu det mesta av mina pysselgrejer, det vill säga det som har inriktning korttillverkning och scrapbooking. Tyvärr har det nu hunnit bli en del och det är inte lätt att ha koll på vad jag har. Det behövdes helt klart lite organisering! Har haft funderingar på att fästa mina omonterade stämplar på kartong och sätta i pärm men så ska de ju inte trilla ner i en enda röra i plastfickan. Så kom jag på de vita kartongbitar M hade med sig hem för några månader sedan. Det är lite glattare yta på ena sidan och där fäster stämplarna bra. Så jag knallade iväg ner på stan och kom hem med smidiga plastfickor med blixtlås!

ordna stämplar i plastfickor
Jag ska lossa en del monterade stämplar och sätta in i pärmen också. Så mycket lättare att ha dem omonterade. De tar mindre plats och det är lättare att sätta stämpeln precis där jag vill ha den.

En annan röra jag har är alla blommor och bokstäver. Köpte en smidig väska på IKEA för ett tag sedan som jag tänkte lägga dem i men det här blev resultatet:

Nami var jättenöjd. Speciellt efter att matte öppnade lådan och la i en filt. Myyysigt! Men nu är lilla kissen iväg på sommarkollo och jag tog tag i att fixa till lådan som jag vill ha den.

organisera blommor till scrapbooking
Hmm. Det här innebär att jag har ledig plats i lådorna. Borde inte vara så stora problem att fylla dem med annat!

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2009-07-08 16:48:46

Åhh, var hittade du dom plastfickorna? Fick kika i albumet du gjort till din systeryster, jättefint :)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-07-08 23:26:03

Clas Ohlsson säljer dem, jag är riktigt nöjd med dem! Mina clear stamps gick ner fint i sådana plastfickor också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela