pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Hemgjort kroppspeeling

Publicerad 2009-07-22 10:49:23 i Hälsoprodukter,

Igår upptäckte jag att en av hälsokostbutikerna i stan faktiskt sålde en hel del intressanta saker. Jag syftar inte på sådant som hjälper dig bli frisk fortare, ger mer ork eller annat bra som går att hitta i en hälsokostbutik. Nej, det var mer i stil med eteriska oljor! Eftersom jag köpt två dofter i Uppsala för bara några dagar sedan var jag inte så intresserad (även om en flaska råkade följa med hem). Jag var i första hand på jakt efter tistelolja. Enligt ett recept i en gammal hobbytidning behövde jag det till kroppspeeling. Nu fanns inte det men jag undrar om det är så viktigt att ha just tistelolja. Vilken olja som helst fungerar kanske? Det är helt enkelt en fråga om att prova sig fram! Det fanns en neutral olja och den tänkte jag skulle kunna räcka ett tag. Men icke! Den var ju bara på 100 ml och till 250 g salt var det precis vad jag skulle ha! Nu rymde burken bara 200g salt så jag uppskattade med ögat hur mycket olja som behövdes. Kan ha blivit lite för mycket olja men tror den blir bra ändå! Övning ger färdighet sägs det och det ligger mycket i det!

Hemgjort kroppspeeling
Äppeldoftande peeling! Hade velat ha lite mörkare grön färg men kändes som att jag då skulle få tömma hela burken med tvålfärgslösning. Givetvis testade jag lite av det som fanns kvar i min blandningsskål. Mina händer känns sååå mjuka och lena just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela