pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lite dekorationer i jultid

Publicerad 2009-12-21 21:20:42 i Naturmaterial,

Förra eller förrförra året hängde jag upp en amaryllis i taket. Jag vet, det låter nog lite konstigt men vad säger att den promt ska sitta i en kruka på bordet?!

Amaryllis i taket

Emellanåt duschade jag den mossklädda löken, amaryllis behöver ju inte så mycket vatten. Något sådant här har det inte ens varit närheten av i år (möjligen i så fall mossbollarna). Jag har nämligen inte köpt någon amaryllis även om det är en blomma jag tycker mycket om runt jul. Jag tycker faktiskt de har varit lite för dyra...
En annan sak jag gjorde samma år som amaryllisen var en dekoration att ha på bordet. Blomman är röd, men troligen inget som förknippas med jul.

Juldekoration med flamingo

För en halv sekund saknade jag min gamla lägenhet när jag laddade upp den här bilden. Men en halv sekund går ganska fort :D
Julklappsinköpen är färdiga nu och jag är glad jag inte behöver ge mig ner på stan något mer innan jul. OM jag mot förmodan får tid över de kommande två dagarna (tveksamt med mina arbetstider) så blir det julgodisbak. Och julklappsinslagning förstås.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-12-22 23:36:37

Så himla finurligt med amaryllisen! Du har inga bilder på den utslagen? :-)

Kramkram

Postat av: Gustav

Publicerad 2009-12-23 16:29:09

Som om du inte har tillräckligt med grejer att pyssla med :) God Jul

http://www.notmartha.org/archives/2009/12/18/a-gingerbread-house-that-perches-on-the-rim-of-your-mug/

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-12-23 18:08:43

De där små pepparkakshusen var ju hur söta som helst!!! Hmm. Undrar om jag kan lyckas trycka in dem i julstöket...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela