pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Julstämning på balkongen

Publicerad 2009-12-14 09:49:47 i Naturmaterial,

Min favorit-julblomma är nog hyacint (tätt följd av amaryllis). Jag har haft ett par stycken stående här hemma några dagar i väntan på plantering. Igår tog jag äntligen tag i det!

Hyacintgrupp

Jag har lite rester från dörrkranstillverkningen och det är ju synd att inte låta det komma till användning!
På nätet hade jag sett bild på dekorerat tallris, att ha istället för julgran. Julgran är ju givetvis oersättligt men har man en katt som har ett förflutet som granfällare... Sedan har vi inte så mycket utrymme (eller julgransfot).

Tallris

Grenarna var lite kortare än jag velat men som sagt - man tager vad man haver! Och självklart hade jag även granris över så...

Pyntat granris

Det blev helt okej, enligt mitt tycke! Vid den tidpunkten jag fotade funkar det givetvis bra att se allt men det blir ju mörkt så fort nu!
Då löser man det så här:

Stämningsfull balkong

Köpte den lilla lyktan igår, tänkte ge mig ner på stan någon dag i veckan och leta efter fler. Så på sikt ska det bli många lyktor på balkongen vintertid! Alla med lock, givetvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela