pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Semestern är slut men inte pysslandet!

Publicerad 2009-08-03 21:40:35 i Ätbart,

Bara för att semestern är slut tänker jag inte sluta med allt pysslande. Ja, det var väl inte ett alternativ förstås, men en nerskärning vore kanske rimligt. Men icke! SMHI ligger i en gammal fruktträdgård och körsbären är väääldigt fina nu! Så jag var tvungen att testa körsbärssaft... Lite pill var det allt att få bort en del av kärnorna men nu står det och drar till sig! Om 8 dagar är det dags att sila saften, jag kan knappt vänta. Det är mest röda körsbär men även nästan 1 liter svarta. De svarta har redan gett väldigt mycket färg åt saften.

Igår lämnade jag av lite saft och sylt till Anna och fick med mig rabarber hem. De gjorde jag en sockerkaka på och tog med till jobbet idag. Vi har fått en ny kollega och det måste ju firas! Passade på att bjuda lite på hemgjord saft. Inget av dem fick direkt dåligt betyg, hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela