pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Presenter till mor

Publicerad 2009-08-10 21:54:49 i Naturmaterial,

När mamma såg den krans jag gjorde under semestern var hennes kommentar "ha-begär". Hon borde veta vid det här laget att hon inte ska säga så till mig...
En dörrkrans i höstfärger
Stommen var aaaningens tjockare den här gången! En flätad krans som renfana, rölleka och ännu rödare rönnbär än sist fästes vid, samt några nypon. Nyponen trädde jag på ståltråd så att de kom upp en bit. Blommorna lindades fast med blomstertejp, det ser riktigt bra ut på undersidan! Hoppas det sitter lika bra när blommorna torkat...

Mamma ska få den här nästa vecka när jag åker ner på en kortvisit. Mamsen och jag ska åka till Ullared! Tror det var 2001 vi åkte dit för första gången, och därefter har det blivit en till två gånger om året. En liten rolig familjeutflykt, ibland har till och med pappa varit med men oftast är det jag, mamma och syster.

I Ullared har det öppnat en ny butik utanför Gekås. En Panduro-butik. En outlet-butik. Dregel dregel. Nu lät tyvärr mamma lite skeptisk till att gå in där. Kanske för att hon gissar att det där kommer spenderas en del tid och/eller att jag kommer bli lite fint fattig. Eller fattigare, innan dess kommer vi ju ha varit inne på Gekås och där blir det alltid över tusenlappen men i alla fall inte i närheten av de summorna en del kan lägga där inne (så billigt är faktiskt inte allt). Så jag har köpt en present till mor.
Dekorativ inslagning
Är det okej att muta sin egen mamma? Ingen aning. Jag bryr mig inte. Hur som helst är det här något hon bara måste ha. Jag vet att hon kommer tycka om innehållet...

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-08-12 18:04:30

Jag tycker det verkar svårt att binda kransar... Fast jag har aldrig försökt. Den där är hur som helst superfin! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela