pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Bröllopskort

Publicerad 2009-08-22 21:07:07 i Korttillverkning,

En av systers universitetskursare gifte sig idag. Jag har själv träffat både Linda och Fredrik flera gånger och de är några av världens raraste människor. Så när syster bad mig göra ett bröllopskort till dem fick jag huvudbry och jag fick verkligen gå och fundera länge på hur jag skulle bygga upp det. Det här blev resultatet:

Bröllopskort, framsida
Den söta stämpeln fick jag låna av en kompis, kommer från Pysselpassions stämplar.
Bröllopsklockor med quilling
Detta var första gången jag testade mitt nya roliga verktyg, ett quillingverktyg! Det var jättesmidigt att rulla upp papper och därefter forma det så nu måste jag leka ännu mer med den här tekniken. Pärlorna gav en fin extra touch, tycker i alla fall jag. Det är roligt när det går att kombinera saker från olika hobbies. Pärlor behöver inte bara förknippas med smycken.
Bröllopskort med sedelfack
Ett litet sedelfack och det gröna pappret fick följa med som en röd tråd i kortet. Rosorna och hjärtat är en peel off som jag målat och därefter klippt ut. Lite pilligt men väl värt det.

Syster gjorde brudens smycken, de bli så fina! Eller avgör själv här.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-08-23 11:14:51

Oj, så fint det blev! Fantastiskt! :-)

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2009-08-23 22:24:52

Fint! Du skulle sett det inslaget i cellofan oxå! =p Ännu inte hört något om det från herr och fru Sandin...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela