pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Dags för pysselstafett nr 7

Publicerad 2012-09-04 18:56:18 i Pyssel,

Stina, som har bloggen Sagolikt Pyssel startade för något år sedan pysselstafetten, där olika bloggare tipsar om pyssel efter ett visst tema. Nu är det hög tid att anmäla sig till den sjunde omgången!


Ni kan säkert räkna ut vad temat på den här pysselstafetten är! Stina stoppade även in en stor skåpa "Ta hand om sig själv och andra". Sista anmälningsdatumet för att vara med och bidra med något mysigt pyssel är 10 september.
 
Jag skulle jättegärna vara med igen men har inte bestämt mig ännu om jag ska tillåta mig att vara det. Jag är nämligen sjukskriven pga stress och min kreaktivitet och skaparglädje går på sparlåga tillsammans med mycket annat i mitt liv just nu. Jag har sagt till mig själv att jag kan få lov att vara med, om jag kommer på ett pyssel som inte tar megalång tid att göra. Så vad har jag tidigare bidragit med till pysselstafetten?
 
Pysselstafett nr 4 - Sommar och semesterpyssel
Sy en kylväska av gamla jeans tog mig ett bra tag att sy ihop! Kul resultat men att sy, fota och skriva ihop hela inlägget... Oj oj!
 
Pysselstafett nr 5 - Julen. Pynt och presenter
Nu bidrog jag med inte bara ett utan två olika bidrag! Mitt i allt julstök, den tid på året då jag vill göra som mest och ska jag bidra med två saker?! Mina bidrag var:
Julig mosstövel (ändå något jag skulle göra till julmarknaden) och...
Julgodis i mandelmassa och marsipan. Oj, vilken tid jag la på att färga mandelmassan och sedan sitta och göra allt!
 
Sedan kom Pysselstafett nr 6 - Vår och Vårlängtan och varför göra det lätt för sig när det kan bli massa kul pyssel som dock tar tid?
Pyssel med äggskal var kul men det blev ju lite småpill att blåsa ur ägg ur skalet för att sedan göra chokladägg, ljusägg, äggformade tvålar etc.
 
Ja, som ni ser så är det lite saker som har tagit en del av min tid i anspråk. Så om jag kommer på ett pyssel som tar typ 5 minuter att göra kan jag anmäla mig till nästa stafett! Japp. Det blir bra. Så blir det. Om jag kommer på något. Om jag orkar.

Kommentarer

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-09-04 22:54:57

Aj då! Du ta hand om dig! Mitt bästa minipyssel är att göra julklappstags. Då kan man sitta och "myspyssla" framför TV:n och bara vara...

Förresten.. Måste visa dig mina ägg som jag gjorde till påsk, kom och tänka på dem nu...
http://tomtensdotter.se/2012/april/aggande.html

Postat av: Linda

Publicerad 2012-09-04 23:25:33

Det är alltid kul med pysselstafett:). Jag tycker absolut du ska vila och bara titta på andras pyssel tills nästa stafett som jag gör;). Ta hand om dig:).

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-09-05 10:05:29

vilka läckra saker! jag hoppas du hittar lugn och ro och man kommer tillbaka sakta sakta, kanske inte till den man va förr men en bättre, lugnare utgåva av den tidigare personen. Det tar tid att må bra igen och som du säger ska du prioritera sånt som känns bra. jag har rensat ogräs och vistats i naturen. det har varit min räddning de tyngsta dagarna och sen mina promenader. Jag skickar en bamsekram till dig!!!!!!!!!!

Postat av: Ebba M

Publicerad 2012-09-06 19:46:16

SV: Åh tacktacktack för dina ord och tips! Det betyder verkligen jättemycket för mig. Hoppas det ordnar sig för dig också, fortsätt kämpa på! <3

Postat av: lopplisa

Publicerad 2012-09-28 17:40:08

Vilken fin liten resumé! Vore jag det minsta sykunnig skulle jag ge mig på kylväskan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela