pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Söndagsjobb i trädgården

Publicerad 2012-09-23 20:13:26 i Odling,

Idag hade jag bra med ork och det var kul med inga måsten att fixa i trädgården. Sambon röjde nere i källaren och jag rörjde där ute. Det var verkligen kul, och jag hoppas jag orkar fortsätta göra lite även imorgon.
Mitt första projekt involverade den stora spaden! Jag har flyttat två plantor med kärleksört från landet till rabatten under det gamla äppleträdet. Hoppas de tycker det är okej att flytta den här tiden på året! På den vänstra sidan har det under sommaren varit ett större gäng växter med gula blommor. Här måste jag hitta lite andra växter, så det händer något här även under sensommaren och hösten.
Gräsmatten blev klippt! Kanske för sista gången i år (hoppas det, gräsklipparen och jag kommer inte överens, det gäller starten av den så det är ett ganska stort problem!). Tycker det är himla kul att den gula rosenbusken fortfarande blommar (det gör för övrigt även rosenbuskarna på framsidan och fler knoppar är på gång).
 
För ett litet tag sedan jämnade jag bambun med marken och idag började jag försöka få upp alla rötter. Det blir en utmaning... Men de verkar i alla fall vara ytliga så det finns ett visst hopp att helt bli av med den.
 
Sedan blev jag på humör att röja, där resultatet syns på direkten.
Och sett från andra hållet:
 
Morgondagens projekt: köra nerklippta grenar i kompostkvarnen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela