pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Trädgårdsvy från ovan

Publicerad 2012-07-10 23:08:54 i Odling,

För någon vecka sedan var min sambo uppe på taket. Med min kamera.
 
Det är verkligen kul att följa sin trädgård för första säsongen. Ibland känns det som saker och ting händer jättesnabbt, i vissa fall känns det som en evighet innan växter blommar upp och jag ser vad det är för något.
 
Det är oerhört avkopplande att ströva runt och småfixa. Jag märker en stor skillnad mot förra året. Nu gör det inte så mycket om det regnar, ljudet blir jättemysigt mot taket på uteplatsen! Och så fort solen tittar fram är det bara att ta några få steg och jag är nere i trädgården och kan njuta av solen.
 
Ett litet tag efter att vi flyttat in köpte jag en fuchsia. Det ser ut som att den trivs ganska bra ute på vår uteplats (förutsett att jag kommer ihåg att vattna den ofta!) för den har växt en hel del på två månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela