pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Jag börjar beta av listan

Publicerad 2009-11-07 19:34:06 i Pyssel,

Idag satt jag och fixade med de sista julklappsetiketterna. Efter att ha räknat dem och konstaterat att det är nästan 200 (!!!) bestämde jag mig definitivt att nu räcker det. Jag har även gjort om lådan som de ska ligga i. Den är nu indelad i 9 stycken fack. Det är ungefär så många olika varianter som jag har. Hmm. Alla dessa etiketter ska det slås hål i... Suck.

Häromdan gjorde jag en avbockningslista för allt jag ska göra till marknaden (nu är det ju bara tre veckor kvar!) Det känns ganska skönt att kunna börja stryka en del saker. Jag orkar inte göra fullt lika mycket som i början, kanske beror det på det här grådystra vädret vi har? För att jag skulle börja tröttna kan jag inte tänka mig!

Stickandet fortskrider också, det är ganska avkopplande att sitta med på kvällarna framför tv'n. Jag är nu inne på pulsvärmare nr 17. Får se hur många det till slut blir!

Paketet från Slöjd-detaljer ville inte dyka upp innan helgen. Synd. Jag får väl sätta mig ner imorgon och göra upp ett schema dag för dag för när det paketet väl kommer har jag en hel del att göra! Det börjar faktiskt bli skönt att det närmar sig ett slut. Sedan kan jag få lov att börja juldekorera lägenheten! Det ska bli kul. Undrar om Mårten går med på att skaffa julgran? Som vi har på balkongen, med tanke på Nami och hans bakgrund med julgranar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela