pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Julmarknadspyssel

Publicerad 2009-09-12 20:53:40 i Altrat,

Nu börjar jag komma igång på allvar med förberedelserna till julmarknaden i november! Så här långt har jag gjort x antal julklappsetiketter, ett par pulsvärmare och stämplat en hel del som ska fästas på kort eller tändsticksaskar.

Idag efter jobbet tittade en arbetskollega förbi för en pysseleftermiddag. Vi har båda stora projekt framför oss, jag med min julmarknad och min kompis med hennes bröllopsbestyr. Det var trevligt att få lite pysselsällskap men jag var kanske inte så jätteproduktiv... Mall blev det dock till After Eight-ask och till tändsticksaskar. Sedan gick det ganska snabbt att altra två av askarna. Det är svårt att veta hur många jag ska göra. Det blir i alla fall 11 st stycken, för det är så många stora askar jag har hemma. Får nog köpa lite mer...

Altrade tändsticksaskar

Jag är så såld på Penny Blacks stämplar! Den här katten är så himla lik syrrans katt Pillo! Fast skulle han försöka hänga i julgranen skulle den inte stå upprät länge till (sorry syster, men det är sanningen!)
Okej, nu ska jag inte vara alltför elak på Pillo. Den här lilla rackaren har faktiskt vält julgranen!

Trädfällaren Nami

Kommentarer

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2009-09-20 22:05:33

Pillo är faktiskt väluppfostrad och skulle aldrig komma på tanken att hänga i julgranen, till skillnad från vissa andras katter... O:-) Men jo, stämplarna påminner om min lilla pojk... =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela