pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Försvinnande goda chokladbollar

Publicerad 2012-09-19 10:01:00 i Ätbart,

Kexchoklad är gott. Chokladbollar är gott. Då måste ju kombinationen vara helt fantastisk eller hur?
Recept
2 dl havregryn
1 dl socker (till chokladbollar föredrar jag finkorningt socker)
1 msk vaniljsocker
2 msk kakao
1 hg smör
1 kexchoklad
1½ msk kallt kaffe
 
Lägg alla ingredienser i en matberedare. Jag brukar ta kaffet sist, så att mycket av havregrynen har hunnit finhackas innan det tillsätts.
 

Kommentarer

Postat av: Maria M

Publicerad 2012-09-19 10:55:27

Är du i ett radhus med mycket kexchoklad just nu eller??
HEHE

Svar: Ät inte upp hela din fina vinst på en gång! Du kanske tröttnar på kexchoklad ;)
Alexandra

Postat av: Bella

Publicerad 2012-09-20 11:59:19

Låter farligt gott... Frågan är om jag vågar testa att baka dessa :D

Kram från bellis4 på pyssel.net

Svar: Gör det! :) Men räkna inte med att de räcker länge! Mina är sluuut! ;(
Alexandra

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2012-09-21 20:04:42

det låter verkligen gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela