pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Äntligen klar med boleron

Publicerad 2012-09-07 10:16:55 i Stickning,

Det känns som en evighet sedan som jag köpte garnet till en bolero. Det tog ett tag innan jag tog tag i mönstret och sedan efter ett tag tog det liksom stop. Många andra stickprojekt var roligare och mer lockande att sitta ner med men till slut, nu i sommar avslutade jag äntligen projektet. Sedan kom ju den tråkiga biten med att sy ihop den och så skulle jag sticka en krage. Den kragen repade jag nog upp två gånger så det var verkligen ett trögt projekt!
 
Boleron har faktiskt legat helt färdig här hemma sedan mitt i sommaren men jag har inte riktigt kommit mig för att fota den. Förrän häromdan.


Boleron är stickad i Safran från Drops och mönstret till denna söta bolero hittar ni här. Jag tycker att volangen på tröjarmen är väldigt söt och funderar på att någon gång göra något liknande på ett par pulsvärmare.


 

Kommentarer

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-09-10 21:20:03

Den tyckte jag var jättesöt!
Bra jobbat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela