pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Serietidningsgömma på vinden

Publicerad 2012-10-22 21:14:10 i Pyssel,

För några veckor sedan kom svärmor med en lagerhylla. Hon tänkte vi hade användning för den, och det har vi verkligen! Först tänkte jag att vi skulle ställa den i källaren och lägga en del verktyg där. Sedan tänkte jag om, mätte lite och sedan åkte sågen fram!
Det var inte så lätt att få till rätt höjd på den ena sidan pga det lutande taket inne på vår kattvind men till slut fick jag till det bra. Det bästa är att ena sidan sitter så bra mot taket att jag inte måste skruva fast hyllan i väggen!
 
När mina föräldrar var uppe på besök för...en månad sedan kanske?...så hade de med sig lådor med serietidningar. Sedan var orken lite si och så, det var först nu i helgen som jag packade upp lådorna. För flera år sedan samlade jag på...Fantomentidningar! Jag prenumrerade men köpte även begagnat och det hann bli ett gäng.
Det är bara tre stycken tidskriftssamlare som är tomma... Det är en hyfsat komplett samling från 1997 och ner till 1979, sedan är det lite sporadiskt under resten av 70-talet. Min mamma prenumrerade faktiskt då hon var yngre. Synd att hennes samling bara försvann, annars hade jag haft en finfin samling! Mina klänningar hänger nu på plats på stången i taket så det är nästan så man missar den här seriegömman!

Kommentarer

Postat av: Malin - fröken pyssel

Publicerad 2012-10-22 21:20:55

Vilken rolig samling :-D Framförallt blev det himla snyggt!

Svar: Tack! Jag blev verkligen sååå nöjd!!!
Alexandra

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-10-22 22:31:33

Haha jag samlade också på Fantomen. Först farsan, sen syrran och sen tog jag över :-) Älskar Fantis, speciellt de som utspelar sig way back in time och knyter an till historiska händelser!

Svar: Håller med! Finns en del nummer som är så himla snyggt ritade som blir en extra glädje att läsa! Fast bäst kan nog de vara som var innan övergången till färg (1990 och bakåt, om jag minns rätt). Lite längre in på 90-talet blev en del nummer lite mer...vinklade mot män ibland :(
Alexandra

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-10-24 07:33:03

...du menar när han gick från en svartvit välbyggd herre till ett färgglatt muskelberg som hade gjort 80-talsArnold väldigt avundsjuk? Jodå. Jag håller med.

Svar: Haha! Klockren beskrivning! :D
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela