pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Finn 25 saker från A till Ö!

Publicerad 2012-10-15 18:22:00 i Scrapbooking,

En av alla utmaningar på Svensk scrapbooking var verkligen en riktig utmaning! Man skulle skapa en LO (layout) där alla  bokstäver i alfabetet skulle vara representerade (undantag q,w och z). Det här krävde helt klart en hel del tänkande, i synnerhet då jag inte ville LO'n skulle se för plottrig ut.
 
Så här blev till slut mitt resultet:
Hittar ni allt?
Jag använde mig av några typiska scrapbooktermer som
  • cardstock (pappret)
  • distress (speciell stämpeldyna som jag färgade pappret med under titeln)
  • embossing (upphöjt mönster, här i form av en blomma, i nedre högra hörnet)
  • journaling (en lite beskrivande text)
  • peel off (dekoration med klister på undersidan, tycker de oftast är guld eller silverfärgade, min var i form av ett hörn på fotots övre vänstra hörn)
Update...
Tomtens dotter (spana gärna in hennes blogg om du börjar längta efter jul!) var snabb på att sätta många rätt, frågan är om ni kan hitta de sista? Här kommer de rätta svaren :)
A - ?
B - blomma
C - cardstock
D - distress
E - embossing
F - foto
G - ?
H - ?
I - igelkott
J - journaling
K - ?
L - lyckta
M - mus
N - nyckel
O - ?
P - peel off
R - ?
S - spets
T - titel
U - ur
V - vattenkanna
Y - yin yang
Å - årtal
Ä - ?
Ö - ?
 

Kommentarer

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-10-15 18:38:30

Gaaah, vilken kvällsnöt jag fick nu då. En fråga, så att jag inte driver mig själv till vansinne: räknas bokstäverna som du använt i rubriken? Eller ingår bara R som i rubrik, inte alla bokstäver i ordet DJUNGELKATTEN?

Svar: Ska väl vara snäll gånger två :) Nej, bokstäverna räknas inte men DJUNGELKATTEN går inte in som R, utan som T i titel :)
Alexandra

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-10-15 19:07:43

Okej, här är min gissning... Radera gärna kommentaren om nån annan också vill ha en liten kvällshobby haha

A - Alfabet
B - blomma
C - cardstock
D - Distresser
E - embossing
F - foto
G - grönt
H - hörn
I - Igelkott
J - journaling
K - Katt
L - Lykta (tycker jag mig skymta vid blomman)
M - Mus
N - Nyckel
O - Ormbunke
P - peel off
Q - undantag
R - rosa
S - spets
T - titel
U - Ur
V - Vattenkanna
W - Undantag
Y - YinYang
Z - Undantag
Å - Årtal (2009)
Ä - Älskade kisse????
Ö - Överlappande

Men det vore kul att höra hur det överensstämmer med dina tankar innan du raderar :-)

Svar: Nja, var några fel :) Det var väldigt många rätt men du hade fel på A, G, H, K, O, R, Ä och Ö. Jag får nog uppdatera i inlägget de som du har spikat och sedan kanske fota lite detaljbilder imorgon ;)
Alexandra

Postat av: Livets Guldkorn

Publicerad 2012-10-16 10:33:49

Vad fint du pysslar med!! Sånt där kan inte jag...
Kul när man är så duktig som du.
Tack för din kommentar hos mig :)
Ser att du också har hittat massor med trattisar...hi...hi..
Ha en finfin dag
Ann-Louiskram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela