pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ett långsamt pågående projekt

Publicerad 2012-10-06 09:23:06 i Inredning, Pyssel,

I vårt bibliotek, som ligger bredvid köket, finns ett skåp som man lätt missar. Där vill jag ge väggarna en liten ansiktslyftning.
Väggarna ska få nytt mönster med hjälp av självhäftande hyllpapper och även hyllplanen ska få lite ny färg. Tyvärr går de inte att plocka ut så även de ska jag för enkelheten skull klä med hyllpapper, men i enfärgat. Projektet tar dog tid.
Sådant här läckert papper har jag hittat! Att plocka bort det gamla pappret tar däremot en hel del tid och det är bara sidorna som består av lösa delar. Så en efter en tar jag ut dem och pillar loss pappret och klär med nytt. Innerväggen blir nog en utmaning att få till snyggt! För att inte tröttna tar jag en eller två delar lite då och då. Så det är som sagt var ett långsamt projekt...

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-10-08 16:28:04

Åh, vart har du hittat så fint hyllpapper?

Svar: En lågprisaffär i Norrköping säljer det. Kan tyvärr inte hitta något tydligt namn på den :(
Alexandra

Postat av: Lyllos

Publicerad 2012-10-09 13:56:11

Ja verkligen fint papper du har hittat, kommer bli toppsnyggt när det är klart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela