pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Enkel dörrkrans med äpple

Publicerad 2012-10-26 18:03:57 i Naturmaterial,

För ett tag sedan gjorde jag den här kransen:
Äpplena står sig förvånadsvärt länge! Några blev dåliga efter kanske 2-3 veckor men då var det bara att byta ut dem. Kransen är dock ganska tung med alla äpplen så det gäller att ha en stark krok och öglan i kransen måste vara väl fastsatt!
Material
  • Halmkrans
  • Äpplen
  • Blomstertråd
  • Avbitartång

Äpplena har jag satt dit med grön blomstertråd. Jag klippte till bitar av blomstertråden, böjde till en krok i ena änden och drog den genom äpplet. Sedan var det bara att trycka den vidare genom halmkransen!

Kommentarer

Postat av: Rebeccas DIY

Publicerad 2012-11-01 06:44:27

Vilken härlig höstkrans!

Postat av: Martina

Publicerad 2012-11-04 20:36:52

Hej!
Vilken mysig blogg du har! :) Vad duktig du är!!!

Jag har nyligen startat en "pyssel" blogg där jag säljer mina handmålade dop presenter, personliga posters & tegelpannor m.m

Skulle bli jätteglad om du ville kika in och kanske skriva en kommentar :)
Gilla gärna på facebook: pysselmartan.

Tack så jätte mycket och jag önskar dig en bra kväll :)

Mvh// Martina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela