pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En stickutmaning jag inte kan motstå

Publicerad 2012-10-28 10:28:42 i Stickning,

Ni som hängt med ett tag vet att jag har en modell på pulsvärmare som är kanske poppis och som jag stickar lite då och då. Tyvärr kan den bli lite tråkig att sticka, bara för att den är så uppskattad och jag sitter och gör den hyfsat ofta (3-4 par på ett år får räknas som ofta!)
 
Häromdan så undrade min syster om jag någon gång gjort den modellen i två färger. Det har jag ju faktiskt inte och en sådan utmaning kunde jag inte låta bli att testa. Så snart ett annat litet projekt var klart åkte lite restgarn fram och så här blev resultatet:
Provbiten såg lovande ut, tyckte jag, och nu måste jag testa den på en hel pulsvärmare! Sedan är bara frågan vilka färgkombinationer som skulle se snyggast ut. Jag stickar ofta i beige eller två olika nyanser av grått, mest för att de är så neutrala och därmed gångbara. Men frågan är om jag inte ska plocka upp lite mer färg i muddarna jag stickar (Alpaca-garnet finns i många snygga färger!).

Kommentarer

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-10-28 12:00:09

Brunt och turkos är ju fint.
Rött och turkost är också finfint :-)

Postat av: Livets Guldkorn

Publicerad 2012-10-29 13:15:40

Så fin du gjort!!
Mjukt och härligt garn verkar det vara också...mysigt.
Tror det kan bli jättefint som pulsvärmare :)
Önskar dig en finfin vecka
Ann-Louisekram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela