pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Tips på påskpyssel

Publicerad 2012-03-20 17:10:37 i Pyssel,

Påsken börjar närma sig och det är snart dags att damma av påskpysslet. Men varför inte göra lite eget påskpynt? Ett litet påskarrangemang går ganska snabbt att fixa iordning.

Små fjädrar sätts lätt ihop med en metalltråd och fästs sedan i exempelvis björkris. Panduro har påsar med olika färger på fjädrar. Det kan bli lite mer prisvärt än att gå och köpa de stora fjädrarna.


Om du gillar papperspyssel kan jag varmt rekommendera dessa enkla blommor:

Beskrivning på hur du gör dessa hittar du här. Och så här fint kan det bli i påskriset:

Jag tycker inte att julen ska vara den enda tiden på året man har en krans på dörren. Den här dörrkransen gjorde jag förra året:

En lite annorlunda presentask i påsktider kan vara den här:

För den som gillar kinderägg är det en perfekt presentask!

Något annat som är väldigt populärt under påsken är alla påskägg. Efter påsken slängs de flesta äggen men nu har jag börjat spara en del. De målar jag om och dekorerar efter smak. Fyll dem med hemlagade godsaker och ge bort!

 

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-03-21 20:18:47

vilka läckra påskpyssel. gillar verkligen påskgruppen i början. Du e ju så finurlig på sånt här!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela