pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Renovering av fönster

Publicerad 2012-07-31 10:38:00 i Pyssel,

Som nybliven villaägare blir man inte per automatik renoveringsexpert. Man får helt enkelt lära sig på vägen! Misstag kommer vi begå men ofta finns det vänner att rådfråga och det finns även en hel del böcker att slå upp saker och ting i.
 
På övervåningen har vi ett litet fönster till duschrummet. Det ser helt bedrövligt ut med flagnande färg! Så i förra veckan tog vi tag i det. Det behövs en hel del verktyg för att fixa i huset och trädgården och vi investerar i en eller två nya varje månad. Ett av de senaste tillskotten var en slipmaskin och den kom väl till pass då vi gav oss på fönstret.
Putsning, oljning och målning! Det har var faktiskt riktigt kul. Det är bra att börja med lite småprojekt. Steg för steg ser vi hur saker och ting blir bättre och vi sporras att fixa och snygga till andra saker i eller till huset.

Kommentarer

Postat av: Vendela

Publicerad 2012-08-01 11:35:40

Hejsan,
så roligt att vara nya villaägare! Och det stämmer, man kan inte veta allt direkt. Räcker inte vännernas eller böckernas råd tycker jag du kan vända dig till Byggla. Där visar folk upp sina byggprojekt, och det vore kul om du vill visa upp dina projekt där! Är du intresserad får du en present! Maila mig så berättar jag mer :)
Lycka till med villan!
/Vendela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela