pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En alien i skåpet?

Publicerad 2012-02-21 18:52:31 i Odling,

Det var ungefär så min sambo beskrev ett av mina köp för dagen! Jag hade tagit en trip ut till Ingelsta och hoppades hitta en ny ormbunke till skåpet på Blomsterlandet (fast egentligen har jag inget bra ställe att sätta en ny ormbunke på, speciellt om den är planterad i något större än minikruka...). Någon ormbunke blev det inte - men däremot hittade jag en ny tillandsia!

Jag hade några korkbitar här hemma, för flera år sedan satt det någon monterad orkidé på dem. En av dem passade helt perfekt till dessa små plantor. Tyvärr var de i total avsaknad av rötter så nu hoppas jag de tar sig i skåpet! Lite vitmossa runt dem ska förhoppningsvis ge tillräckligt med fukt för att stimulera rottillväxt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela