pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Vi firar lilljul!

Publicerad 2012-12-16 11:47:42 i Inredning, Pyssel,

Hos familjen på min sambos sida så är folk lite här och var precis vid jul. Så för att en del av familjen (min sambo, hans två syskon med familj, hans mamma och styvfar) verkligen ska samlas ihop så firas det lilljul. Jag tycker det är en riktigt trevlig sak, och det är något som kan hända sisådär en vecka innan jul eller som vi gjorde ett år: i början av januari då vi alla åkte iväg på kryssning. Det brukar bli lite mer folk, halvsystern har nämligen halvsyskon på sin fars sida som har respektive och barn och... Ja, ni fattar nog att det kan bli väääldigt många människor! Men nu var vi bara 12 personer inklusive sambons syskonbarn.
 
För ca 1 månad sedan fick vi hem vårt matbord. Ojoj, det har vi fått leta efter ett tag. Vi ville nämligen ha ett stort bord då vi ibland är ett stort kompisgäng som umgås. Och sambon ville att det skulle vara i en stor bordsskiva. Och det skulle vara bredare än 100 cm. Titta runt i möbelaffärerna så inser ni snabbt vilket problem vi har haft.
115 cm brett och 280 cm långt! Zoofii älskar att gå catwalk på "sitt" bord. Nu har vi till slut invigt det! Och ja, jag vet att bordsduken är för kort! Men den är faktiskt till matbordet i köket, när dess iläggsskiva ligger i. Så det är imponerande att den nästan passade nya bordet! Stolarna var ett ihopplock av de vi hade hemma men vi har tittat ut vilka vi troligen ska köpa. Får se hur snabbt vi sparar ihop till dem, det kostar en liten slant att köpa 10 stolar... Men när de väl kommer på plats (samt att vi gjort oss av med en soffgrupp, just nu står det en tresitssoffa till vänster om bordet) så kommer det bli så himla bra!
 
Vi har fått en hel del snö här i Norrköping och vi hade som tur var köpt en bra snöskyffel innan all snö kom. Efter ett tag får man bara lite problem med vart man ska lägga alla snö då man bor centralt (inser mina föräldrar har det lyxigt med skog på andra sidan gatan) Igår blev det töväder. Vi hade tänkt skicka ut sambons syskonbarn i snön för att bygga en snögubbe men förvånandsvärt nog var de inte intresserade. Kanske lite trötta efter alla julklappar? Men jag och sambon lockade fram barnet inom oss och knallade ut på kvällen.
Sambons ena snögubbe. Den tappade visst huvudet senare på kvällen... Troligen chockad av att plusgraderna höll i sig.
Min fina snölykta är inte alls lika fin idag. Den lär väl rasa ihop närsomhelst. Men kul var det i alla fall att göra den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela