pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Pysselmani i Norrköpings tidningar

Publicerad 2012-12-18 15:14:44 i Pyssel,

För en vecka sedan fick man syn på det här i vår tidning:
Och inne i tidningen var det en artikel och fler bilder som upptog nästan ett helt uppslag! Det var verkligen hur roligt som helst att få höra all respons från vänner och kollegor. Och i helgen fick jag höra att den här artikeln även publicerats i Corren (som täcker in Linköpingsområdet).
 
Hur kom det sig att tidningen kom hem till dig? 
Ja, det blev en väldigt vanlig fråga under den senaste veckan. Jo, jag har faktiskt en bekant som jobbar på tidningen och hon undrade om inte en kollega till henne kunde komma hem till mig och intervjua mig om mitt lilla projekt med julgranen. Jag tyckte det lät som en himla kul idé och eftersom jag redan kommit en bra bit på väg med tillverkningen av pyntet så kände jag ingen stress att sitta ner och göra massor med nya saker tills de skulle komma från Nt. Vid dagen för intervjun (6e december) så hängde det 15 helt färdiga projekt i granen (och några nästan färdiga eller påbörjade låg nere i pysselrummet). 
 
1, 2, 3...24 - färdig!!! 
I fredags kändes det nästan lite konstig och jag var tvungen att dubbelkolla min lista men mycket riktigt. Jag hade nu gjort 24 stycken olika julgranspynt! Och av varje slags pynt har jag gjort 1 till 10 stycken. Garnringarna var nog däremot lite drygt 10 stycken, och de två girlangerna består ju av lite fler delar än så... Det var i alla fall skoj att ha klätt hela granen innan vi firade lilljul i lördags!
 
Så när får ni se hela granen färdigklädd? 
Hehe, självklart får ni vänta några dagar till på det! Jag har ju lite pynt kvar att visa upp... Det härligaste är en sak som heter "tidsstyrda inlägg". Bilder - check, beskrivning - check. Bloggen sköter sig själv, jag kan gå och småplocka här hemma och känna noll julstress, eller stress att hålla bloggen uppdaterad!
 
Nytt projekt? 
Jo, något vill jag alltid hålla igång med. Vet ni, jag blir faktiskt stressad om jag inte har något pyssel jag kan sitta och småplocka med! Pyssel är väl antagligen en väldigt bra avkoppling för mig, ett sätt att tillfälligt släppa allt annat runt omkring. Just nu småstädar jag lite i pysselrummet men jag har en grej att ta tag i som kommer påverka mitt bloggande på ett stort sett under 2013. 
 

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-12-18 19:19:03

Det där med tidsinställda inlägg verkar otroligt bra. Synd bara att jag inte kommer ihåg det när jag behöver det...

Det ska bli roligt att se resten av luckorna i din kalender.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela