pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 7 - Paljetter på julgranskula

Publicerad 2012-12-07 20:13:30 i Adventskalender,

Jag hade en del julgranskulor här hemma som behövdes piffas upp lite. 
Material:
  • Julgranskula
  • Paljetter
  • Ev glitterlim
  • Lim 
Verktyg: 
  • Pincett
Tidsåtgång: 10-20 minuter
Här sätter bara fantasin stop för variationen! Limma på paljetterna på julgranskulan och låt torka innan de hängs upp i granen. Jag limmade i omgångar, så att jag inte skulle råka stöta till någon paljett som ännu inte torkat fast. Använd gärna ett snabbtorkat lim. Det jag använde har jag köpt på Panduro och det är jag riktigt nöjd med!
En tom toarulle var till stor hjälp, så slapp jag sitta och hålla julgranskulan i handen.
För två år sedan testade jag att limma blingstenar på julgranskulor. Detta är hur en av dem blev:

Kommentarer

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2012-12-08 08:42:48

Vilka fina kulor det blev, verkligen bra idé....och så fint att ta vara på det man har istället för att slänga och köpa nytt.
Önskar dig en fin adventshelg
Ann-Louisekram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela