pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 2 - Polkagris av piprensare

Publicerad 2012-12-02 17:51:56 i Adventskalender,

Gårdagens julgranspynt var ett tidskrävande projekt så idag tänkte jag istället tipsa om ett som går otroligt snabbt och är väldigt enkelt.
 
Material:
  • röda och vita piprensare
Tidsåtgång: fåtal minuter
  1. Ta en röd och en vit piprensare
  2. Sätt två ändar mot varandra och tryck ihop dem lite och börjar sedan böja dem runt varann.
  3. Om man böjer den röda och vita piprensaren om vartannat så blir resultatet bäst, och man slipper att den ena färgen tar slut lite snabbare.
  4. När man är nöjd med sin polkagris så böjer man till den i toppen. Så där - färdigt!

Kommentarer

Postat av: Camilla Floweret

Publicerad 2012-12-02 17:55:14

Vilken bra och enkel idé - ska tipsa skolan om denna till deras pysseldag då det behövs både enkla och svåra om det är tvägrupper från ettan till nian det gäller, tack och hit återkommer jag igen :)

Postat av: Susanna

Publicerad 2012-12-03 10:16:58

Men varför göra polkagrisar av piprensare när man kan hänga riktiga polkagriskäppar i julgranen? ;) Förutsatt att de får hänga kvar förstås. Hmm, jag tror att jag har redan svarat på min egen fråga.

Svar: Exakt! :D
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela