pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 18 - Cirkelbollar

Publicerad 2012-12-18 17:29:00 i Adventskalender,

 
Material:
  • Papper 
  • Lim
Verktyg: 
  • Sax (eller något som stansar ut cirklar)
Tidsåtgång: 10 min (lite längre om man får klippa ut cirklarna för hand)
  1. Klipp ut cirklar. Jag använde min Big shot-maskin och dies i form av cirklar. I pysselaffärer kan man ibland hittar punschar som stansar ut cirklar.
  2. Vik dem på mitten.
  3. Limma fast två halvcirklar och bygg vidare tills du har lagom många. Mina bollar består av 10 st cirklar.
  4. Limma fast ett snöre på insidan och limma därefter ihop de sista två halvcirklarna så det till slut blir en rund boll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela