pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ett trögt trädgårdsprojekt

Publicerad 2012-08-05 12:03:26 i Odling,

Jag har ett projekt i trädgården som går väldigt långsamt framåt. Vid trappan upp till uteplatsen på baksidan finns en liten rabatt. Däri finns bland annat en jättefin rhododendro! Blommorna är vit-ljusgul och jag gillar den väldigt mycket. Plantan verkar tyvärr ha tagit stryk av en väldigt torr vår och med söderläge blir det inte direkt bättre. Den lilla busken ska grävas upp och istället ska vi ha lite mer tåliga växter här (taklök).
 
Vintergrönan har växt likt ogräs och jag får ta det i omgångar att riva upp den. Jag och x antal hundra myror har även haft lite krig om vem som egentligen har rätt till den här rabatten. Tror jag har vunnit nu...

Kommentarer

Postat av: Josh Hutcherson fansite

Publicerad 2012-08-05 20:09:28

gillar din header, fin!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela