pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En saint paulia vid namn Curly Ocean

Publicerad 2012-08-29 20:55:38 i Odling,

Jag har haft en lite extra stressig period i mitt liv och har tagit en paus från många saker, inklusive bloggen. I förra veckan satte jag mig på pendeln ner till Jönköping och hade ett par trevliga dagar i mina föräldrars sällskap. Jag fick skjuts hem, och tur var det för jag hade shoppat en hel del!
 
En visit hem till mina föräldrar över en helg innebär alltid en tur till torgmarknaden i Jönköping på lördagen. Till min glädje hittade jag en fantastiskt vacker saint paulia som jag saknar i min lilla samling.


Plantan lever verkligen upp till sitt namn - Curly Ocean.
 
Jag hittade även lite nytt till mitt skåp!
Lite grönare blev det! Och det känns som att den ena ormbunken, som blev lite ledsen i flytten, har repat sig bra (den som tar lite plats i mitten av bilden, som ser ut att ha långa fingrar).
 
Nyheterna är väl kanske lite svåra att se bland allt det andra gröna men dessa två är de nya inneboenda:
Den är tror jag löper störst risk att bli lite tråkig innan den acklimatiserar sig till skåpets temperatur och fuktighet. Den andra tror jag kan stå sig fin på direkten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela