pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Det är inte kört trots det är slutsålt

Publicerad 2012-08-06 19:28:25 i Shoppat,

På Facebook har jag httat en farlig sida där det säljs scrapsaker. Stämplar, papper, tidningar, dekorationer etc som folk känner att de inte längre vill ha söker nya ägare. Jag har redan handlat lite grejer där och idag kom senaste inköpet - ett gäng tidningar. Craft stamper brukar jag köpa lite då och då på Pressbyrån. Nu kom jag över två stycken jag inte hade till en femtedel av priset (smålänningen gillar). Många talar varmt om Inzpira magazine och jag tänkte kolla vad all uppståndelse handlar om.
Beväpnad med papaply knallade jag iväg till Tempo för att hämta ut ett paket från Skaparglädje. Jag har varit väldigt dålig på att köpa böcker därifrån det senaste ett eller två åren. Men så har jag ju en del i mitt lilla pysselbibliotek! Nu har jag däremot gjort några kap.
Bandbroderi på patchwork är slut hos förlaget så om du snubblar över ett exemplar och gillar boken - köp den!
Amigurumihundar är tillfälligt slut hos bland annat Bokus. Av erfarenhet vet jag tyvärr att "tillfälligt slut" lätt kan gå över till "slutsåld".
Snickra träleksaker kunde jag inte låta bli när jag såg den. Får vi bara ordning på en verkstadsdel i källarn kan jag börja göra lite leksaker till min systerson och kanske är inte sambons syskonbarn för stora för en del leksaker!
 
Nej, nu ska jag försöka avsluta ett virkprojekt så att jag kan börja virka en av hundarna ur min nya bok. Om inte något stickprojekt kommer emellan vill säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela