pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Att driva upp egna saint paulia-plantor

Publicerad 2012-08-21 10:53:00 i Odling,

Ett litet tag efter att vi flyttat in i huset fick jag ett saint paulia-skott av min mamma. Bladen har en rosa kant och någon sådan har jag inte sedan innan. Det har däremot tagit rejält med tid innan de nya bladen har tittat upp men nu så!
Jag har även testat själv att föröka plantor som jag har här hemma. Jag har testat på två sätt. Det ena är att sätta ner ett blad i en liten vas med vatten (det har nu gott om rötter och jag borde väl egentligen ta tag i att sätta ner det i lite jord). Det andra sättet är att sätta ner ett blad i en jiffykruka.
Jag vet inte hur länge dessa har suttit så här. En månad? Två månader? Ni märker att man måste ha lite tålamod! Och däremellan inte glömma att vattna... Ska bli spännande att se vad det är för sort som kommer upp, för självklart har jag ju hunnit glömma vilken av mina plantor jag snodde blad ifrån!

Kommentarer

Postat av: pysseliten

Publicerad 2012-08-21 18:09:58

pappret heter Tansferpapper och kommer från joel svenssons vaxfabrik :) Jag skicka efter .Det är så kul att göra personliga ljus .Ska sy gardiner nu i tyget du visa på inlägget innan _)

Postat av: pysseliten

Publicerad 2012-08-21 18:10:55

oj såd det var ellos reklaM ;)) På din blogg .

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela