pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Påskinspirerad dessert

Publicerad 2012-04-09 21:03:17 i Ätbart,

Hos Mitt skafferi hittade jag tips på en rolig dessert som passar i påsktider.

Min fyllning består av citronfromage och äppelmos (med gul hushållsfärg så det blir den rätta färgen).

Chokladägget är ett Kinderägg. Man får vara lite försiktig med att öppna i toppen så ägget inte går sönder. Fromagen spritsade jag ner och lät den stelna i kylskåpet. Sedan gjorde jag en liten grop och klickade ner äppelmoset.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-04-09 21:13:18

Åh, ser mumsigt ut!

Postat av: Angelicaa

Publicerad 2012-04-11 13:58:59

Wow, måste komma ihåg det här till nästa påsk, hamnar direkt i favoritmappen.

Tack!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela