pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Praktfulla orkidéer

Publicerad 2011-09-15 20:47:17 i Naturmaterial,

Min syster är ett riktigt orkidéfreak och hon är inte så svårövertalad att gå på orkidéutställningen på Blomsterlandet som startade idag i Uppsala! Lille Emil verkade dock inte dela mammas stora intresse utan var snäll och låg och sov. Jag tycker orkidéer är fantastiskt vackra (någon som vågar säga emot?) men det ska vara ormbunkar i mitt skåp, inga orkidéer. Men jag tog en del bilder som ni kan få gotta er i!

Men nej, de här är inte äkta! Den blåa färgen har tillsats på konstgjord väg, men visst är de läckra ändå?









Fast en orkidé var jag lite frestad att skaffa - en masdevalia! Den skulle passa bra bland mina ormbunkar. Tyvärr kändes den här inte riktigt helt rätt.



Okej, liiite mer färg än grönt behövs kanske ändå i ett ormbunkeskåp?

Jag fastnade direkt för den här! Det blir att montera den på roten, efter att den blommat över.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-09-15 23:30:40

Jag förstår att din syster är en orkideefreak, de är galet fina. Jag fick en chock när jag såg den blå, trodde först det var en plastblomma;). Jag kämpar fortfarande med mina 2, så jag vågar inte skaffa fler:(.

Postat av: Blomsterlandet

Publicerad 2011-09-16 09:19:36

Hej! Vilken fin blogg du har. Jag har länkat detta inlägget till Blomsterlandets Facebooksida.Jättekul läsning



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela